Το συναίσθημα, ξεπερνά την ποίηση

by - 2:44 μ.μ.

Αρχίζω να σιγοτραγουδώ έναν σκοπό παλιό, βολτάρω στον πρώτο ήλιο της άνοιξης και συγκινούμαι μαζί του. Τι κι αν ο έμμετρος λόγος του είναι απλοϊκός? Τι κι αν οι λέξεις του δεν είναι σπάνιες? Όταν σ’ έναν λόγο, επικρατεί η παρατήρηση μιας βαθύτερης αλήθειας, τότε το συναίσθημα ξεπερνά την ποίηση!
Μέσα στον στοίχο του ‘Lovesong’ των ‘The Cure’, ο Robert Smith “εκχύλισε” κάθε ανατολή και δύση δυο ερωτευμένων. Το τραγούδι (του 1989) αποτυπώνει όλες τις πεποιθήσεις… τις ταπεινές εκείνες πεποιθήσεις που υγιώς αναζητούμε από το έτερον ήμισυ, είτε συνειδητά - είτε ασυνείδητα.
Αναλύοντας τα couplet του στίχου, διαπιστώνουμε ποιές είναι οι έξι ταπεινές, αλλά ζωτικές αυτές έννοιες:

Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω σαν να ‘μαι σπίτι ξανά.
(ασφάλεια)
Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω ολόκληρος ξανά.
(ολοκλήρωση)
Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω νέος ξανά.
(ζωντάνια)
Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω διασκεδαστικός ξανά.
(ευχαρίστηση)
Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω ελεύθερος ξανά.
(ελευθερία)
Όποτε είμαι μόνος μαζί σου, με κάνεις να νιώθω καθαρός ξανά.
(ψυχική κάθαρση)

Η επανάληψη της λέξης «ξανά», υπογραμμίζει την αναστρέψιμη δράση όλων των παραπάνω, στη ψυχική μας κατάσταση. Ακόμα δηλαδή κι αν για κάποιο διάστημα στερηθούμε αυτά τα αισθήματα, το πρόσωπο που μας τα προκαλεί μπορεί να μας τα επαναφέρει! Ο έρωτας είναι τόσο βολικός… δε συμφωνείς;
Η επανάληψη της φράσης «Όποτε είμαι μόνος μαζί σου», κάνει σαφή την αποστασιοποίηση ενός ζευγαριού από τον υπόλοιπο κόσμο. Σαν σε γυάλινη μπάλα που αιωρείται λίγο πάνω απ’ το έδαφος, ο έρωτας ξεχωρίζει από το συνολικό περιβάλλον εκείνον ή εκείνη, μονάχα για τα μάτια του ενδιαφερόμενου.   
Το refrain από την άλλη, διευκρινίζει πως η αγάπη είναι δεδομένη, τώρα και στο μέλλον, ανεξαρτήτως συνθηκών:  

Όσο μακριά κι αν είμαι, πάντα θα σ’ αγαπώ.
(χωρίς να έχουν σημασία οι αποστάσεις)
Όσο κι αν μείνω, πάντα θα σ’ αγαπώ.
(χωρίς να έχει σημασία ο χρόνος)
Ό,τι λόγια κι αν πω, πάντα θα σ’ αγαπώ.
(χωρίς να έχουν σημασία οι συγκυρίες)

Το 2011 η Adele επανεκτέλεσε το τραγούδι σε version μπαλάντας. Δε περίμενα να με αγγίξει άλλος ερμηνευτής μ’ αυτό το κομμάτι, όμως σήμερα πλέον στη playlist μου, μου είναι απαραίτητη η εναλλαγή ανάμεσα στις δύο εκδόσεις.
Αν σήμερα αφιερώνω ανάρτηση στην ανάλυση ενός αγαπημένου μου τραγουδιού, είναι για να τονίσω πως η ποίηση, η ουσία και οι βαθιές αλήθειες, πολλές φορές δε κρύβονται μέσα στα δυσνόητα και τα βαρύγδουπα κείμενα των μεγάλων φιλοσόφων. Πολλές φορές βρίσκονται μέσα στα απλά και καθημερινά βιώματα. Διότι πες μου, ποιό τσιτάτο μπορεί να διαψεύσει ένα συναίσθημα και ποιό συναίσθημα δε μπορεί να ξεπεράσει τη λογοτεχνία? Η ζωή είναι εκεί έξω και τη μαθαίνουμε ενώ τη διαβαίνουμε!



Lovesong The Cure
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am home again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am whole again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am young again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am fun again
However far away
I will always love you
However long I stay
I will always love you
Whatever words I say
I will always love you
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am free again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am clean again

You May Also Like

4 σχόλια

  1. Μια ανάρτηση άξια της μέρας, μια και σήμερα είναι η παγκόσμια μέρα της ποίησης... και η ανάρτηση, αποκτά μεγαλύτερη αξία μια και "βγήκε" αυθόρμητα!
    Οι φωτογραφίες σου, όπως πάντα, αισθητικά άψογες!
    Καλή ανοιξιάτικη βδομάδα εύχομαι!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια Στεφάνια μου? Είναι ημέρα ποίησης η σημερινή? Δε το πήρα είδηση. Σ' ευχαριστώ για το γλυκό σου σχόλιο. Καλή ανθοφόρα άνοιξη!

      Διαγραφή
  2. Εκπληκτική ανάλυση ενός πολύ όμορφου τραγουδιού! Υπέροχη η τσάντα της τελευταίας φωτογραφίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 36
    7
  • 80
    12
  • 52
    3
  • 51
    0
  • 46
    0
  • 48
    4